Hi gazte! Zergatik ez?
4. DBHko ikasleek egindako motibazio-saioaren emaitzak aurkezten dizkizuegu.
Ikasleen erantzunak eta esandakoaren
harira egindako hausnarketa duzue jarraian
1- EUSKARA
ERABILTZEN DUZUNEAN
ZER DELA ETA ERABILTZEN DUZU?
-
Batzuentzat
eskolan derrigorrezkoa delako egiten dute. Eskola da euskararen erreferente,
baina derrigorrarekin erlazionatzen dute.
-
Beste
batzuentzat familian (edo koadrilan,
auzoan) egiten dutelako. Beraz,
beste erreferente batzuk dituzte .
-
Zenbaitek
gusturago sentitzen direlako. Emozio
positiboek, beraz, laguntzen dute erabileran.
-
Banakakoren
batek erraztasuna aipatzen du. Bestela ohituragatik (giroa), gustukoa duelako
edo oporretan besteek ez ulertzeko.
2- EUSKARA
ERABILTZEN EZ DUZUNEAN
ZERGATIK EZ DUZU ERABILTZEN?
-
Batzuk
erdaldunekin edo ondo ez dakitenekin erabiltzen dute beste hizkuntza. Gurasoak
aipatzen dituzte batzuk. Ingurune
elebakarrek galarazten dute erabilera.
-
Beste
batzuk ohituragatik edo giroagatik (etxea, lokala, auzoa, …) ez dute egiten. Beraz, ohitura horiek aldatzeko bideak
(denboran mantenduak) onuragarriak lirateke.
-
Zenbaitek
erraztasun faltagatik. Erraztasun gehiago gazteleraz dutelako. Baten batek
esplizituki lotzen du etxeko giro erdaldunarekin. Ohiturarik ez badago
erabiltzeko, ez da lortzen erraztasunik.
-
Baten
batzuk erdaraz gustuago sentitzen direlako edo euskara gustatzen ez zaiolako
esan du. Hemen berriz agertzen da emozioen
eragina.
-
Pare
batek zera esan du: Koadrilakoek nahi ez dutelako (baten batek lotsa aipatu du
ingurune horretan). Nerabezaroan kontutan
hartu beharreko taldeko presioa dago agerian.
-
Pertsona
batek askatasunagatik ez du erabiltzen. Euskara=derrigorra
erlazioaren ondorio logikoa.
3- Orokorrean, parte hartu duten
ikasleen balorazioa ona - oso ona izan da.
Iruzkinak
Argitaratu iruzkina